Evrensel Müzikte Tek Lider
 
AnasayfaAnasayfa  Son EklenenSon Eklenen  TakvimTakvim  GaleriGaleri  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Turp ye turp gibi ol!

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AYISIGI

avatar

Mesaj Sayısı : 247
Points : 746
Kayıt tarihi : 10/05/10

MesajKonu: Turp ye turp gibi ol!   Paz Mayıs 16, 2010 8:15 pm

Karaciğer ve safra kesesi sağlığı için büyük önem taşıyan turp, içerdiği antioksidan bileşikler ile kansere karşı da koruyor. Karaciğer ve safra kesesi sağlığı açısından siyah turpu, antioksidan içeriği açısından ise kırmızı turpu tercih etmelisiniz. Turp, lif içeriği ve glukosinat bileşikleri ile kalın bağırsak kanseri başta olmak üzere diğer kanserlere karşı koruma sağlıyor. İdrara çıkışı hızlandırıyor ve ödem çözücü etki sağlıyor. Safra kesesi üzerindeki olumlu etkisi ile sindirimi kolaylaştırıyor. Ayrıca kan şekerini yavaş yükselten bir sebze olduğu için şeker hastaları da rahatlıkla yiyebiliyor. Diyet yapanların da turp yemesinde sakınca yok; çünkü kalorisi oldukça düşük. 1 kâse turp rendesi yediğinizde yalnızca 12 kalori alıyorsunuz. Bunun yanında günlük posa ihtiyacınızın yüzde 25'ini karşılamış oluyorsunuz.


Turpun domuz gribine karşı doğrudan etkisi olmasa da dolaylı etkisi var. A, C ve E vitaminleri yönünden zengin olduğu için bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve domuz gribine karşı koruyucu etki sağlıyor. 1 kâse turp salatası yediğinizde günlük C vitamini ihtiyacınızın yüzde 40'ını karşılamış oluyorsunuz.
Turp, yüksek oranda potasyum içeriyor ve kalp kası dâhil bütün kasların düzgün çalışması için gereken mineralleri içinde bulunduruyor. Vücuda yeterli miktarda alınan potasyum ise tansiyona karşı koruyucu özellik taşıyor. Turpun içinde yüksek oranda bulunan folat, onu diğer sebzelerden ayırıyor. Vücud folatı, DNA'nın onarımında kullanıyor. 1 kâse turptan günlük folat ihtiyacının yüzde 7'sini karşılanabiliyor. Serkan Tutar, kalsiyum bitkisel kaynağı olan turpu özellikle menopoz dönemindeki kadınlara öneriyor.

Yaprakları da turp kadar faydalı

Turp yapraklarında, içerdiği beta-karoten, C, E, B6, B9 vitaminleri ile kalsiyum açısından çok iyi bir sebze. Beta-karoten, göz ve akciğer sağlığına iyi geliyor. Turp yapraklarının yaşlanmayı yavaşlatıcı etkisi de varmış. 'Bu yaprakları nasıl yiyebiliriz?' diye düşünüyorsanız; çorbalara ya da salataya ilave ederek veya ıspanak gibi pişirerek yiyebilirsiniz.

Turp içerdiği kükürtlü bileşiklerden dolayı gaz yapıyor. Aşırı yenilmesi sonucunda ishal olunabilir; çünkü bağırsakları hızlandırıyor. Ayrıca turp yüksek miktarda oksalat içeriyor. Ve oksalatlar vücuttan demir ve kalsiyum gibi değerli minerallerin atılmasına sebep oluyor. Yani turpun aşırı tüketimi de mineral kaybına yol açıyor.

Kimler az yemeli?

- Böbreğinden oksalat (bir çeşit böbrek taşı) taşı dökenler turpu az yemesi gerekenlerin başında geliyor. Çünkü vücuttaki oksalat miktarı arttığında kalsiyum kaybı daha fazla oluyor.
- İshal olanlar ve gaz sancısı çekenler.
- Mutsuz (irritabl) bağırsak sendromu olanlar.
- Gastriti olanlar turpu pişirerek yemeli.
- Açık ülser yarası olanlar turp yememeli.

Astımın ilacı turp ve bal

Turpun herkesin bilmediği ve aktarların tavsiye ettiği bir kullanım şekli var ki öksürüğe ve astıma birebir. Siyah turpu oyduktan sonra içine biraz bal koyun. Bir süre beklettikten sonra sulandığını göreceksiniz. Bu karışımı yiyenlerin çoğunluğunun öksürüğünün kesidiği gözlenmiştir.

alinti
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Turp ye turp gibi ol!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İsmail yk- Eskisi Gibi Gitar Akorları...
» Tom Kaulitz ~~

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Alternatif Tıp Şifalı Bitkiler-
Buraya geçin: